Nu ska ni få höra på SKVALLER!!

Det jag ska berätta är helt sant, för min kompis fick reda på det av hennes bästa kompis, som hörde på sitt jobb att...

Förstår ni vart jag vill komma!?? Man får höra så himla mycket som man inte ens har "riktigt underlag" för om det är sant eller inte.

"Ingen rök utan eld" heter det, men ibland så undrar jag verkligen... Jag bor juh i Kristinehamn där alla känner alla..eller nja, alla vet vilka alla är.
Är man ute en helgen så vet hela staden om vad man har gjort, utan att vetskapen ens har kommit till en själv.
I bland så får man höra saker om sina kompisar, andra eller tom. sig själv som man så gärna skulle vilja få reda på hur det hela startade!?

Varför skvallras det för igentligen? Är det för man vill få bekräftelse på att ens eget liv inte är så "dåligt" som alla andras...För skvaller det är juh till största del skit snack.. det är juh aldrig något skvaller om hur bra det går för någon eller liknande...
Skvaller är till 99% bara SKIT SNACK!!! Det är juh ingen som gillar skvaller eller skitsnack om det handlar om en själv eller hur!? Men varför fortsätter då allt skvaller och skitsnack om andra för?

Nu är inte jag så präktig som jag kanske låter angående skvaller osv.. klart det är roligt att bli lite "uppdaterad" om vad som händer och så ibland.. men jag skulle själv aldrig berätta vidare något som jag inte har "belägg" för om det är sant eller inte... Varför ska man föra vidare något som inte är 100% säkert?
Tänk vad mycke man skulle kunna förstöra för den person man pratar om, när det kanske inte ens är sant.

Ofta kan det börja med att något har läst/hört/sett någonting och sedan dragit sina egna slutsatser och sen är ryktet igång....

Ska ni skvallra så dra inga egna slutsatser, skvallra på riktigt fakta som ni kan stå för!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0