Fryser och är trött.

I kväll ska jag tända en massa ljus i hela lägenheten, krypa ner under en filt med en kopp te och mysa till mitt favorit tv program.
Jag ska glömma all stress och bara ta det lugnt och njuta av lugnet.
Har en massa måsten, men de tänker jag för en gångs skull strunta i.
Jag ska slappna av.


Vad ska du göra i dag/kväll?

Som Skalman hade gjort.

Ví vill inte alltid dela med oss av våra egna hemligheter eller känslor till våra nära och kära, så nån gång i vårt liv gömmer vi oss och kryper in i vårt eget skal för att skydda oss själva.
Men stanna inte för länge innanför ditt egna skal, låt din omgivning få ta del av dig och dina känslor.
Låt dom vara en del av dig och ditt liv.


Skalman.gif

Tjejer och falskhet.

Vad är det med tjejer som INTE KAN UMGÅS flera kompisar på samma gång och som alltid så fort de får chansen har någonting att klaga på hos någon kompis/vän?
Är det inte roligare att samla alla vännerna och ha skoj tillsammans utan skitsnack och falskhet!?
KOLLA PÅ KILLARNA, de umgås oftast i stora gäng och de har oftast kvar sina kompisar från barndomen.
Där funkar det juh fast de är flera stycken på samma plats som umgås tillsammans.
varför är det så svårt för tjejer?
Nu menar jag själklvart inte att det inte blir tjafs mellan killkompisar, utan självklart blir det det. Men det är inte ofta som det blir skitsnack och att någon känner sig utanför.
Varför kan inte vi tjejer vara mer "grabbiga" och ta vara på vännerna och umgås tillsammans!? 
JAG VÄGRAR vara en sån som bara kan umgås med en person i taget, jag älskar att ha alla vännerna samlade och få hitta på saker tillsammans!
Men bara för att jag vill att alla vänner ska vara samlade så ofta som möjligt, så betyder självklart inte det att jag inte gillar att tex. ta en fika ensam med en kompis då och då!!!

JAG VILL att alla, framför allt vi tjejer tänker mer på hur vi behandlar våra vänner!
Strunta i allt skitsnack och ha skoj tillsammans istället!!!!




Just do it!

Var

Vänskap.

♥ En vän är en människa i vars sällskap man vågar vara sig själv i ♥


Roligt!

Ja idag ska jag göra någonting som jag tycker är roligt, och som jag inte tagit mig tid till att göra på väldigt, väldigt länge. Ska bli himla kul faktiskt!:)

Har du gjort något idag som du tycker om, och mår bra av?


Vakna innan det är för sent.


Barnens rätt i samhället!

Citat från BRIS hemsida:


Ska det verkligen vara så?
Jag tycker du ska gå in på BRIS hemsida www.bris.se
 och hjälp barnen i samhället som har det svårt!
Man kan på deras hemsida bli medlem och det kostar 100:-/år
eller skänka en valfri gåva direkt online.
Jag har precis skänkt pengar-jag tycker du ska göra det också!

♥Det är roligt att hjälpa♥

Stöd BRIS - Privat


Underbara Trasdockorna.

Att va' söta men lika som bär vad är det o ha?
Lite annorlunda är inget fel o va'
Om man är av en annan sort
Varför ska man kastas bort?

Lite trasiga
och knasiga!
I vårt trasdocksgäng
Lite trasiga
och knasiga!
Det är vår refräng

Är din näsa sned
eller armen ur led
och din tå är gul och blå
"lappri" säger trasdockan
- Du är lika bra ändå

Fast trasiga
och knasiga!
Vi sjunger vår refräng
Lite trasiga
och knasiga!
I vårt trasdocksgäng



Den här låten talar om att  det inte spelar någon roll hur du ser ut eller hur du klär dej,
det är individen som är viktig!
Var dig själv-alla andra är redan upptagna!!


Smile for me now.


Döm aldrig en person efter utseende!


"Only 3 people have the right to judge me: Me, my self and I".

Det finns vänner och så finns det RIKTIGA vänner!


Alla är vi olika.

En självsäker människa med en hård fasad är lika sårbar som vilken annan människa som helst.
Hårt skal men mjuk inuti?
Alla är vi olika.
En person som kanske verkar självsäker i dina ögon, kan vara så osäker att den gör allt för att inte visa det.
Alla är vi olika individer, men vi behöver lika mycket kärlek och omtanke.
Vi behöver alla någon som bryr sig om och älskar en.
Ensam är stark, men är man fler blir man betydligt starkare!
Om du möter en människa med hårt skal, ge inte upp, de mjuknar med tiden.
Alla är vi olika och tur är väl det!



Lycka.

♥Det finns ingen bättre tid än just nu att vara lycklig. Lycka är en resa, inte en destination.

Arbeta som om du inte behövde pengar,
älska som om du aldrig blivit sårad &
dansa som om ingen såg dig.

 

"lev som du lär"

Jag uppmanar andra att alltid vara positiv och att alltid hjälpa någon med det du kan.
Jag kan tänka mig att många nog tänker att det inte alltid går att vara positiv hela tiden, osv. och det är klart, jag är inte alltid 100% positiv till allting... då kanske ni tänker att: "men vadå, lev som du lär".
Men när jag säger att jag inte alltid är 100% positiv till allting så betyder det inte att jag inte försöker se det positiva i saker och ting.
Ibland kanske man inte ser det positiva direkt, men tänker man på det en stund, så är jag säker på att man kan komma på något postivt med situationen/händelsen.
Att hjälpa andra kan man göra på väldigt många olika sätt, men glöm aldrig bort dig själv under tiden.

♥Tänk på det positiva i din omgivning-tro mig, din dag blir himla mycket trevligare och gladare då♥


Happy.


Leva livet.

♥Glöm ej att leva min vän, dagen igår kommer inte igen.♥


Var den du är...


Man eller kvinna,
kille eller tjej,
pojke eller flicka,
oavsett vem du är, har du rätt till att våga visa känslor.
Våga vara du, våga visa världen vem du är.
Visa världen ditt riktiga jag-och var stolt över dig själv!


Jag!

Jag är den jag är, det går inte att ändra på.
Jag vill inte vara någon annan. Låt även du vara ditt riktigt jag!
Acceptera mig för den jag är, då jag accepterar dig för den du är!
Jag kanske inte alltid kommer förstå vad du menar, men jag accepterar dig och vill försöka.
Förstår du dig inte alltid på mig, så acceptera ändå den jag är.
Vi får förska hjälpa varandra att förstå vilka vi är, och vad vi menar.
Jag är den jag är, det kan ingen ändra på!
♥Acceptera varandra och det viktigaste av allt Acceptera dig själv!♥

image14

Glöm inte att tala om för dina nära...

Att de är dina kära!



♥Låt dina nära få veta hur mycket de betyder för dig-låt dem få veta det redan idag!♥

Vänner är änglar som lyfter upp oss, när våra vingar har problem!


Bara vara du!


Ta vara på livet!

Gör de saker du vill göra,
och de saker du mår bra av
låt dem inte rinna ut i sanden...♥


ROSA BANDET!

♥VAR MED OCH STÖD ROSA BANDET MOT BRÖST CANCER♥

"Skratt är ett lugnande medel utan några biverkningar"


Om du kan drömma om det, så kan du göra det!

♥Det finns inga hinder du inte kan övervinna,
ingen utmaning som du inte kan anta,
ingen rädsla som du inte kan övervinna...
oavsett hur omöjligt det ibland kan verka.





Våga...

Vågar du öppna dig för någon och släppa fram dina känslor?
Vågar du visa vem du är?
Det viktigaste av allt...Vågar du vara den du är?


Kan du göra något eller hjälpa någon?...självklart!

Det finns alltid något sätt man kan hjälpa till på! ALLTID!
Kanske hjälpa en dam/herre att få upp rullatorn upp för trottoarkanten?
Följa med mamma/pappa att handla?
Eller varför inte ge en krona eller två till insamlingen vid kassan när du handlar?

~Många bäckar små som man brukar säga~


Pippi långstrump

Vi slutar inte leka bara för att vi blir gamla...vi blir gamla för att vi slutar leka.

Våga vägra bli den första att bli gammal!!!!
    

RSS 2.0