Uppmanades att hålla tyst om sin Våldtäkt.

"Soldat anmälde våldtäkt, ombads tiga"
S
å lyder överskriften på den artikel som jag precis läste på aftonbladets hemsida.

"En kvinnlig värnpliktig anmälde en manlig värnpliktig på samma pluton för våldtäkt. Mannen anhölls men sedan han släppts fick han komma tillbaka till samma regemente.

Mannen omplacerades - men till kvinnans grannpluton där hon tvingades se den våldtäktsmisstänkte varje dag

Enligt tidningens källor uppmanades hon dessutom att inte prata om händelsen. "

Jag måste ha läst fel tänkte jag, och läste om det jag precis läst. Men jag läste rätt. En kvinna som har blivit våldtagen ska först och främst behöva möta sin våldtäksman dagligen, och som "topping" på det ska hon inte prata om det!?? what? vart är det som det har gått fel?

Borde inte kvinnan få all hjälp hon behöver och kan få? Är det verkligen så att hon dagligen ska behöva möta denna männsika, har hon inte mått tillräckligt dåligt? Och ska hon inte få prata om det?

Jag hoppas verkligen inte källorna stämmer att hon uppmanas vara tyst om det som hänt.
Det är så många som inte blir trodda och som "tystas ner", som om det är de som blivit utsatta för våldtäkt eller sexuellaövergrepp som har gjort något fel... men så är det INTE!!
Stå på er och kämpa för att få rätt, och känner du någon som blivit utsatt för något övergrepp, hjälp den att få sin röst hörd!!!!


För att läsa hela artikeln klicka på länken: Uppmanades att hålla tyst.


Kommentarer
Postat av: amanda

men vad stört. stackars tjej :/

2009-04-22 @ 17:00:28
URL: http://www.metrobloggen.se/mandyme
Postat av: z

Sjukt bra blogg!!!

Man blir så glad av att läsa den

2009-04-22 @ 17:28:26
Postat av: Anonym

Du blev tyvär inte veckans blogg. Men jag gillade din blogg väldigt mycket och jag ska nog börja följa den, nästa vecka har du en my chans att vinna!

2009-04-22 @ 20:22:43
URL: http://coconutkiller.webblogg.se/
Postat av: En STRIPPAS BEKÄNNELSER

snygg blogg:) läs gärna om mitt liv som strippa i stockholm och i amsterdam, kram!

2009-04-23 @ 01:19:40
URL: http://kolomiyka.blogg.se/
Postat av: Sofia Werlin

Sjukt..

Läste nyss artikeln! Blir arg när jag läser sånt...

2009-04-23 @ 10:44:45
URL: http://sofija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0