Day Whithout A Gay!

"Jag kan inte jobba idag - jag är gay".
Det telefonsamtalet uppmanas nu aktivister för samkönade äktenskap att ringa till sina arbetsgivare i dag!

Syftet med kampanjen "A day without gay" är att visa hur beroende samhället är av homosexuella på alla olika poster i arbetslivet. Detta som en protest mot omröstningen i Kalifornien nyligen mot samkönade äktenskap.



Vad är det för värld vi lever i? Vilket årtal?
Ska det behöva gå så långt så att man ska behöva ringa till sin chef och tala om att man inte kan jobba för att man är Gay, ska en människa verkligen behöva göra det för att bli accepterad i samhället och för att få gifta sig med personen man älskar?
Varför ska inte nån som är gay få gifta sig när jag som inte är gay får gifta mig!?

Nu drar jag inte alla städer och världsdelar över en kant, för i visa delar så är "gay folket" accepterade för vilka de är, där de faktiskt får gifta sig!
Men att vi som snart är inne i år 2009 fortfarande har delar runt om i världen där folk inte accepteras för vilka de är det tycker jag är helt sjukt!
Vad händer med utvecklingen??

"Jag kan inte jobba idag - jag är gay".
Hoppas verkligen denna kampanj hjälper världen att få upp ögonen och ser människorna för dem de är!
Unika och helt underbara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0