Dagens citat.

"Lyckan växer i din egen trädgård och kan inte plockas i främmande hagar"

Valborg!

Idag är det Torsdag och just denna torsdag är det Valborgsmässoafton!
Valborg brukar kallas för "amatörernas afton".
Valborg är den dag då de flesta ungdomarna har sin första fylla!
Men var försiktiga, så mycket som kan hända och som kan gå snett!!

Själv är man ledig imorgon, så jag ska bara njuta och ta min ledighet som den kommer! :)

Dagens citat.


Onsdag Morgon!




För varenda unge!!!

UNICEF med kampanjen "FÖR VARENDA UNGE":

"Varje dag, året om kränks och utnyttjas barn medan omvärlden tittar på. Eller tittar bort. Vi kämpar för alla dessa barn och för att deras rättigheter ska tillgodoses. Som världens ledande barnrättsorganisation, på plats i över 150 länder, ser vi vad som behöver göras och har styrkan att göra något. I regeringskorridorer, slumområden, flyktingläger och avlägsna byar gör vi allt vi kan för att barn ska få rent vatten, medicin och näring, skjukvård och skydd mot våld och övergrepp.
Vi gör det inte av snällhet utan för att det är barnens självklara rättighet. "

Läs mer om Kampanjen och vad UNICEF gör på : http://www.unicef.se/for-varenda-unge

STÖD UNICEFS KAMPANJ:
Köp UNICEF-nålen, starta en insamling (eller stöd någon annans insamling), skriv ut en affisch och sätt upp på jobbet och sprid budskapet till alla du känner. Du kan göra större skillnad än du tror.

Nålen kan du köpa på:

  • Hennes & Mauritz
  • Apoteket
  • Gallerix
  • Choice Hotels
  • Ordning & Reda (Götgatan, Sturegallerian och Drottninggatan i Stockholm samt butikerna i Helsingborg och Kalmar
  • Iittala Outlets och Iittala Store (NK, Götgatan, Täby Centrum i Stockholm samt butiken i Malmö)

  • Symbolen i mobilen:

    Ladda ner symbolen till din mobil genom att SMSa UNICEF till 72246
    Köp UNICEF-nålen för varenda unge

    Hoppas ni oxå vill vara med och stöda deras kampanj!!
    Missa inte heller Humor galan- för varenda unge nu på fredag 20.00 på TV4!


    Dagens citat

    "Ge dig egen tid, och ge dig själv en klapp på axeln för att just du finns."

    ~Timewell/Paris~

    Dina nära & Kära!

    Håll hårt i dina nära och kära, visa att du finns och att du bryr dig!


    God Morgon!

    Ny vecka är i gång igen, det är måndag morgon och solen är redan framme. :)
    Tror det kommer bli en bra dag, fick en sån glädje känsla när jag gick utanför dörren i morse!!
    Älskar detta vår väder!!!

    Jag önskar ...

    Jag önskar er tillräckligt mycket med sol så att ert liv ska bli ljust.

    Jag önskar er tillräckligt med regn så att ni uppskattar solen.

    Jag önskar er tillräckligt med lycka så att ni ska bevara livslusten.

    Jag önskar er tillräckligt med sorg för att även de små glädjeämnena ska bli stora.

    Jag önskar er tillräckligt med många vinster för att ni ska få allt de ni behöver.

    Jag önskar er tillräckligt många förluster för att ni ska uppskatta allt det ni har.


    Fredag! :)

    Då var det fredag och snart äntligen helg, denna vecka har jag verkligen längtat efter helg.
    Men den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge! :)

    Hoppas ni får en underbar dag i det fina vädret.
    Ta hand om dig själv och njut av livet.


    Dagens citat.

    Alla djur, utom människan, vet mycket väl att livets huvudsakliga mening är att njuta av det.
    ~Samuel Baulder~

    Torsdag!

    God morgon alla läsare.
    Nu är det redan torsdag och snart helg igen. Dagarna bara flyger iväg, i bland känns det svårt att hinna med att göra allt.
    Man får helt enkelt prioritera vad som är viktigast, och vad som man mår bra av! :)

    Dagens citat kommer upp senare under dagen.
    Ha en UNDERBAR dag!


    Uppmanades att hålla tyst om sin Våldtäkt.

    "Soldat anmälde våldtäkt, ombads tiga"
    S
    å lyder överskriften på den artikel som jag precis läste på aftonbladets hemsida.

    "En kvinnlig värnpliktig anmälde en manlig värnpliktig på samma pluton för våldtäkt. Mannen anhölls men sedan han släppts fick han komma tillbaka till samma regemente.

    Mannen omplacerades - men till kvinnans grannpluton där hon tvingades se den våldtäktsmisstänkte varje dag

    Enligt tidningens källor uppmanades hon dessutom att inte prata om händelsen. "

    Jag måste ha läst fel tänkte jag, och läste om det jag precis läst. Men jag läste rätt. En kvinna som har blivit våldtagen ska först och främst behöva möta sin våldtäksman dagligen, och som "topping" på det ska hon inte prata om det!?? what? vart är det som det har gått fel?

    Borde inte kvinnan få all hjälp hon behöver och kan få? Är det verkligen så att hon dagligen ska behöva möta denna männsika, har hon inte mått tillräckligt dåligt? Och ska hon inte få prata om det?

    Jag hoppas verkligen inte källorna stämmer att hon uppmanas vara tyst om det som hänt.
    Det är så många som inte blir trodda och som "tystas ner", som om det är de som blivit utsatta för våldtäkt eller sexuellaövergrepp som har gjort något fel... men så är det INTE!!
    Stå på er och kämpa för att få rätt, och känner du någon som blivit utsatt för något övergrepp, hjälp den att få sin röst hörd!!!!


    För att läsa hela artikeln klicka på länken: Uppmanades att hålla tyst.


    Onsdag morgon.


    Dagens citat.


    Första gången...

    Varför längtar du
    till den dag då du ska fylla sju
    Varför skynda på
    när den tiden snart är här ändå
    och det liv som du har
    alla tusentals dar
    passerar på ett litet kick
    Så medans ditt hjärta slår an
    passa på om du kan
    fånga varje ögonblick

    Första gången som du ska hålla nån i hand
    Första gången som du ska kyssa någon man
    Första gången som du är
    riktigt kär
    Snart är den dagen här
    Första gången som du ska falla ner i gråt
    Första gången som du ska tigga om förlåt
    Första gången som du är
    hopplöst kär

    Du som inte än
    börjat måla dig kring ögonen
    tänt en cigarett
    hört på Bowie eller Nazareth
    fått ett streck i kemi
    vart på kurs i Torquay
    färgat håret blått
    vart så full så du spytt
    då din oskuld flytt
    behöver inte ha så brått

    Första gången som du ska hålla nån i hand
    Första gången som du ska kyssa någon man
    Första gången som du är
    riktigt kär
    Snart är den dagen här
    Första gången som du ska falla ner i gråt
    Första gången som du ska tigga om förlåt
    Första gången som du är
    hopplöst kär

    Och plötsligt så har du nått fram till den dag
    då du ligger och tänker som jag
    Varför längtar du så
    när det går så fort ändå

    Första gången som du ska hålla nån i hand
    Första gången som du ska kyssa någon man
    Första gången som du är
    riktigt kär
    Snart är den dagen här
    Första gången som du ska falla ner i gråt
    Första gången som du ska tigga om förlåt
    Första gången som du är
    hopplöst kär!

    Den här låten med Magnus Uggla är helt underbar.
    Varför stressar vi fram genom livet? För mycket "måsten" i livet.
    Känn ingen press på att du måste ha hunnit med vissa saker innan du har nått en viss ålder.
    Följ ditt hjärta och gör det som känns rätt!!!


    God morgon!


    Då var det morgon ännu en gång, jobb står på schemat under dagen.
    Vad jag ska hitta på för något roligt efter jobbet vet jag inte än. Kanske ta det lugnt hemma och slappna av lite!?
    Vad ska ni göra idag?


    Visdoms ord.

    Fick några visdomsord på min mail idag som jag vill dela med mig av:

    ♥Lycka gör dig Söt,
    ♥Utmaningar gör dig Stark,
    ♥Sorger gör dig Human,
    ♥Misslyckanden gör dig Ödmjuk
    ♥Framgång gör att du Strålar!!

    Med dessa ord hoppas jag ni får en fortsatt underbar dag!


    Diamanter vs Stenar.

    Ta aldrig någon för givet.
    Ha alla dina vänner nära ditt hjärta,
    för du kanske vaknar en dag och upptäcker
    att du förlorat en diamant när du var för upptagen
    att samla på stenar ...
    Det är bättre att ha få diamanter än många stenar.

    Måndag.

    Ny vecka, med nya möjligheter!
    Vad veckan bjuder på, det får vi helt enkelt vänta och se! :)

    God morgon på er alla läsare!




    Dagens citat

    Om du inte kan njuta av det du har,
    hur ska du då kunna vara lyckligare med mer!?


    Dagens citat.

    *Vila kropp och själ, så mår du allit väl*

    En hemlighet...


    Och så var det Fredag igen!

    Veckorna går väldigt fort nu, helgen är redan här. (iaf om några timmar)

    Vad ska helgen bjuda på tro? Jag tror min helg kommer innehålla familj, vänner, god mat och för hoppningsvis sol!!
    Ska bara njuta och försöka vila!

    Vad händer för något spännande för er i helgen då?

    Glöm inte att ta hand om er själva!

    Ha en fortsatt God morgon!!


    Dagens citat.


    Självmords guide.

    Ingen vidare överskrift jag vet, men det är för att provocera och att folk ska få upp ögonen för vad som verkligen händer runt om kring oss i samhället.

    Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig i ämnet, men jag tycker det är helt sjukt det som sker.
    Ute på internet finns det olika "självmordsguider". Det är alltså tips och råd hur man ska göra för att ta sitt liv.
    Hur kan det komma sig att någon känner att de bara "måste" lägga upp en sån sida. Hur kan man vilja bidra till självmord!? Varför lägger man upp en sån sida?

    Det är så många runt om kring oss som mår dåligt. Många som behöver hjälp och tröst.
    Dagligen begås självmord och det sjunker längre och längre ner i åldrarna.
    Vart har barndommen tagit vägen? Barn får inte längre vara barn. De (inte alla) går med en klump i magen och av olika anledningar så mår de inte bra. Lika så i vuxen ålder.
    Varför kommer det inte upp fler och fler hemsidor om hur man ska göra för att må bra, söka hjälp, få stöd och liknande istället för självmordsguider!?

    Självmordsguider borde inte få finnas ute på internet, hjälp de som mår dåligt att få bort dessa sidor.
    Om vi får bort dessa sidor, så kan det bidra till att fler människor stannar i livet.
    "Själmord är inte den enkla vägen"


    (bild lånad av Aftonbladet)

    Dagens citat.

    Citat: Winston Churchill

    Vännerna..

    Man tror att saker och ting alltid kommer va så som det alltid har varit. Men så är det inte. Allt förändras.
    Du förändras och människor i din omgivning förändras. Ibland till det bättre i bland kanske tom till det sämre.
    Det spelar ingen roll för någon gång måste man acceptera att livet helt enkelt förändras.
    Om du inte gör det, kommer saker du trodde du höll ett hårt grepp om plötsligt försvinna ur din hand.
    Du kanske inte märker det till en början men nästa gång du öppnar handen inser du att det du hade, inte längre finns där.

    Ta ingenting förgivet, speciellt inte dina vänner.
    Skicka det där smset som du så länge har tänk göra men som inte blivit av, eller slå en signal det handlar bara om några minuter.
    Annars kanske du står där en dag, tomhänt med en massa frågor om varför det blev som det blev.



    Du har bara ett liv.

    Dröm, det DU vill drömma. Gå, dit DU vill gå. Var, den DU vill vara!
    ... för, du har bara ETT liv!!

    Saknar.


    Påsk paus.

    Hoppas alla har haft en bra påsk, med god mat och härligt folk runt omkring sig!?
    Jag har haft fullt upp och flängt runt i hus och hem, därför jag inte hunnit blogga, men nu är jag i gång igen! :)

    Dagens citat.


    Dagens Citat.

    Det bästa är att veta vad man letar efter, innan man början leta efter det.
                                                                                                             Källa:
    Nalle Puh

    SM-GULD 2009!!!

    NU ÄR GULDET I VÄRMLAND IGEN!!!
    Spännande
    match som kunde ha slutat hur som helst,
    men nu slutade det med Guld för Färjestad. :)
    Värmlands pöjkerna har nu tagit det åttonde SM-guldet!



    http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/elitserien/article4861252.ab

    GRATTIS FÄRJESTAD!!!

    Allt går bara man vill. Kanske inte direkt, men efter ett tag!!

    En person som står mig väldigt nära sa idag någonting i stil med:
    "Jag fattar inte vad jag gör för fel", "det blir aldrig bra", "jag funderar om jag tagit mig vatten över huvudet" osv.
    Jag satt och funderade på vad jag skulle kunna göra för att få denna person att ändra på sin attityd och inställning till det denne höll på med, och då slog det mig:

    "inte kunde du väl cykla på en gång när du satt dig på cykeln? Du trillade säkert flera ggr och du viste inte alls vad du gjorde för något fel. Men du fortsatte att träna och idag kan du cykla pga att du inte gav upp"

    Man måste ha positiv inställning och tro på det man gör.
    Allt går bara man vill. Kanske inte direkt, men efter ett tag!



    I varje ögonblick.


    Så ser du, men så ser inte jag.

    Många runt om i världen lider av en typ av ätstörning. Det är inte bara tjejer utan även killar som får/har sjukdomen.
    Nu sjunker ätstörningarna i alla dess former allt lägre och lägre ner i åldrarna.
    Det vi måste göra är att försöka hindra det på något vis!? Men frågan är hur?

    Jag tror att vi alla måste vara "vaksamma" på personerna i vår omgivning, mår de bra?
    Hur har barnen det i skolan?
    Förekommer det mobbning, och då inte bara i skolan utan även på fritid, jobb etc?

    Sen så funderar jag på alla skönhets ideal som är i dagens samhälle!?
    Ju mindre man är desto snyggare, attraktivare och hetare är man!? Vart tog den välmående kroppen med former vägen!!?

    Jag såg här omdagen ett "modell program" där flera tjejer tävlade om att bli modeller.
    De flesta tjejerna var trådsmala, med nästan inga former alls. Men så var det en tjej som ABSOLUT INTE var stor på något vis.
    Hon hade bröst och andra former. (och då menar jag inte höftben eller liknande)
    Den tjejen som i mina ögon var jätte fin och som inte såg sjuk ut, Hon fick höra att hon var tvungen att tänka på vad hon stoppade i sig, och att hon var tvungen att bli "fastare" i kroppen. Hur sjukt är då inte det??
    Hur kan man motivera en tjej som redan är smal och fin att gå ner i vikt!?? Det är för mig helt oförståligt!??
    VÄRLDEN VAKNA!


    För information om ätstörningar eller hur man kan gå tillväga om man tror att någon kanske lider av just ätstörningar.

    Gå då in på denna sida:
    http://www.abkontakt.se/

    Riksföreningen Anorexi/Bulimi-Kontakt (ABK)

    Riksföreningen Anorexi/Bulimi-Kontakt är en ideell förening med syfte att sprida information och genomföra aktiviteter för att:

    • stödja personer med ätstörningar och deras anhöriga
    • arbeta förebyggande inom området
    • påverka för bättre vård


     

    TA HAND OM DIG SJÄLV!   TA HAND OM ANDRA!   TA HAND OM VARANDRA!

    Hurt.


    Måndag morgon!

    Då var en ny vecka i gång igen.
    Väldigt trött.. (som vanligt) men kommer nog piggna till lite om nån timma eller så. :)
    Kanske det finns någon som har tips om vad man ska göra för att få sova bra om nätterna!? Tipsa gärna!

    Men inte hänger jag läpp bara för att jag är trött, nej o nej!
    Det är fint väder även idag, vilket är underbart!!
    Mer sol till folket! :)


    Trevlig helg!

    066.gif image by tggp

    Dagens citat.


    Kroppen


    Uppskattning!

    Uppmuntra någon i din närhet.
    Låt dina nära få veta att de är dina kära.
    Visa din uppskattning till din familj och dina vänner.


    Så här trött är jag i dag!


    RSS 2.0