Det är först när något gått förlorat, som man inser att man hade det...

Det kan vara nästan vad som helst.
Det kan vara någon pryl eller en vän. Det kan även vara något så självklart som tid.
 Man inser inte hur värdefull tiden är förrän man saknar den.
En ledig helg utan en massa måsten vore lyx.
Men när jag väl har en ledig helg så har man inte vett till att verkligen njuta av den.
Varför tänker man (läs jag) oftast att jag måste göra en massa jämt!?
Lägga mig i soffan och bara njuta och läsa en bok går ju nästan inte. Det börjar krypa o kroppen efter en stund och jag känner att jag inte har tid att ligga o "slappa", finns så mycket jag måste göra. varför?
Då och då säger jag till mig själv att jag måste vara hemma och bara ta det lugnt, strunta i alla måsten. Och tänk, va skönt det är!

Försök att uppskatta sakerna i ditt liv som du har just nu, kom inte på det när det är för sent.
Det är mänskligt att glömma bort att uppskatta det goda då och då, men försök.
Det finns så mycket runt om kring en som man tar förgivet.
Tänk något så simpelt som tid.
Det är inte ofta tiden räcker till för allt man ska göra, och alla man vill träffa.
Man måste helt enkelt ta tid för det, och uppskatta dessa stunder.
Njut av livet helt enkelt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0