Mobbning.

Mobbar du någon? Eller blir du kanske mobbad?

Något som jag aldrig kommer blunda för är mobbning, för det är verkligen något som jag INTE accepterar!!!
Flera gånger har jag handlat utan att tänka mig för hur det kan skada mig.
Men jag är stolt att jag är stark och vågar stå i mot mobbning när jag ser det.
Jag vägrar blunda för det och bara passera som om det aldrig hade hänt!
Mobbning sker nästan över allt, dagis, fritis, skolan, på jobbet, i ditt kompis gäng, på stan, på väg hem/till skola/arbete osv..listan är lång och jag skulle kunna fortsätta länge.

Många tror nog att mobbning oftast sker i skolan och när barnen är små. Men jag har sett vuxna människor som mobbar varandra. Ibland kan jag nästan tro att de kan vara värre än barnen.

Jag önskar så att vi skulle leva i ett samhälle där de som blir utsatta och mobbade vågar säga i från och våga be om hjälp. Men tyvärr så är det många som inte vågar säga något och kan låta det pågå i flera, FLERA år!
Kan vi som egen idivid hjälpa de utsatta, och faktiskt STOPPA mobbning!?
Tro mig det kan vi!!!

Ser du någon som blir mobbad i skolan tex!? Tala om det för en lärare eller annan vuxen. Tycker du att de ignorerar det du sagt till dem? Tveka inte att tala om än en gång att det inte har blivit någon förbättring!!!
Fortsätt till du ser att det faktiskt händer något!!! Det kan göra att du räddat ett liv, en själ!!!



http://www.friends.se/
http://www.mobbning.se/

Mobbning skulle kunna liknas med att man sparkar på någon som redan ligger...

Hjälp inte mobbarna att sparka, sträck ut din hand och hjälp den som ligger att komma upp!

Kan du tänka dig att ett "HEJ" eller "HUR MÅR DU" kan göra att en person kan känna en mening med livet?
Helt sjukt, men så kan faktiskt fallet vara.
Tänk att du kan göra något så
litet och enkelt som att säga "hej" till någon du möter .
Om du bara viste att det kan ha gjort så himla MYCKET för den personen, då hade du gärna gjort det flera gånger va?
Du kanske även hade tagit dig tid för personen istället för att snabbt gå vidare?


Detta är något av en vardag skulle jag nog vilja påstå!

Hälsa gärna, och OFTA!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0