Kan en liten människa som jag, få en helt okänd att bli glad?

Jag har en tid hittat olika bloggar/bilddagböcker där folk öppnar upp sig för omvärlden och skriver om både tragiska och lyckliga saker som har hänt/händer i deras liv.
Jag har försökt lämna kommenterar med positivt tänkande, komplimanger osv. ...ja sånt som jag vet att jag själv skulle må bättre av. Jag har på mitt lilla vis försökt att ge personen i fråga en liten knuff i rätt riktning...
Om jag kan hjälpa en endaste lite själ så tänker jag faktiskt göra det!

Jag kan inte se till att det blir Värds fred, och jag kan inte heller bota Cancer...
Men små ting kan faktiskt vara någonting på vägen, och det är det jag ska försöka göra här med denna blogg!
"många bäckar små som man brukar säga"

Jag anser att: Har man inte sagt något och inte heller någonting gjort, så har man heller inte brytt sig!

Värt att tänka på:
    
*En sann vän talar om när du har lort i ansiktet.
     *Det har sagts så många gånger förut: Var mot andra som Du vill att andra skall vara mot Dig själv.
     *Man kan faktiskt välja lycka! Prova-OFTA!

Här predikar jag om en massa positivt tänkande och att man ska hjälpa andra osv...
Den som läser detta kanske tycka att det mest är en massa påhitt från min sida och att jag kanske inte ser det verkliga livet med svält, död, krig, våldtäkt och allt annat som finns runt om i världen!
Men SJÄLVKLART ser jag det, det händer så mycket hemskt runt om i världen som det inte går att blunda för.

Och som så många andra så tyckte jag förr att jag ingenting kunde göra, och då struntade jag i det. Vad spelar det för roll om jag lämnar kläder till Myrorna eller liknande det kommer inte till någon nytta i alla fall!

Men jag insåg vad FEL jag hade!! Det hjälper alltid någon!!
Det finns så små medel som gör att du på något vis kan hjälpa till.
Att hjälpa till på något vis behöver inte betyda att du måste skänka en massa pengar... det kan vara något så "litet" och enkelt som att ge någon en klapp på axeln när denne är nere, eller tala om för någon att denna har gjort ett bra jobb.
De små sakerna kan vara så stora för den du gör dessa saker för.
Det kan faktiskt göra en hel dag för den personen.

Inom matematiken är positivt egenskapen att vara större än noll.

Leta reda på det positiva i allt som händer, som sagt "efter sol kommer solsken"

På återseende/ Jag kan själv!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0